Prof. Dr. Ebru Kılıç Çakmak

Gazi Eğitim Fakültesi > Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

 

Tezler

 
  1. Kılıç E. (2006). Çoklu Ortamlara Dayalı Öğretimde Paralel Tasarım ve Görev Zorluğunun Üniversite Öğrencilerinin Başarılarına ve Bilişsel Yüklenmelerine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
     
  2. Kılıç E. (2002). Web Temelli Öğrenmede Baskın Öğrenme Stilinin Öğrenme Etkinlikleri, Tercihi ve Akademik Başarıya Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

Eserler Listesi

Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler

A14. Olpak, Y. Z. & Kılıç Çakmak, E. (in press). Examining the Reliability and Validity of a Turkish Version of the Community of Inquiry Survey. Online Learning Journal.

A13. Yilmaz, R., Karaoglan Yilmaz, F. G. & Kilic Cakmak, E. (2017). The impact of transactive memory system and interaction platform in collaborative knowledge construction on social presence and self-regulation. Interactive Learning Environments, 25(8), 949-969. DOI: 10.1080/10494820.2016.1224905

A12. Kaban, A. ve Kılıç Çakmak, E. (2016). Uzaktan eğitim kalite standartlarının belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2),719-736.

A11.  Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G. ve diğerleri. (2015). Determination and Interpretation of the Norm Values of PreSchool Social Skills Rating Scale Teacher Form. Educational Sciences: Theory & Practice, 15(4), 981-996.

A10. Kaya, S. ve Kılıç Çakmak, E. (2015). Student Teachers’ Perpectives on the Cognitive and Metacognitive Strategy Practices in Instructional Design Course. Education and Science, 40(181), 329-347.

A9. Sırakaya, M.  Alsancak Sırakaya, D., ve Kılıç Çakmak, E. (2015). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Çevrimiçi Sınava Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (1), 87-104.

A8.     Kılıç Çakmak, E. Çebi, A. ve Kan, A. (2014).  Developing “Social Presence Scale” for E-learning Environments. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(2), 764-768.

Yayına atıflar:

  1. Karaoglan Yilmaz , F. G. (2017). Social Presence and Transactional Distance as an Antecedent to Knowledge Sharing in Virtual Learning Communities. Journal of Educational Computing, 55(6), 844–864.
  2. Gündüzalp, S. ve Boydak Özan, M. (2017). Yetenek Yönetimi Sürecinde Doktora Öğrencilerine Yönelik Akademik Potansiyel Değerlendirme Kriterleri Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13(2), 368-391.
  3. Çevik, M. (2017). Ortaöğretim öğretmenlerine yönelik FeTeMM Farkındalık Ölçeği (FFÖ) geliştirme çalışması. Journal of Human Sciences, 14(3).
  4. Taştepe, T. (2017). A Study to Develop an Attitude Scale for Recycling Among High School Students. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(2), 01-13 .
  5. Güldüren, C., Çetinkaya, L. ve Keser, H. (2016). Ortaöğretim Öğrencilerine Yönelik Bilgi Güvenliği Farkındalık Ölçeği (BGFÖ) Geliştirme Çalışması. İlköğretim Online, 15(2).
  6. İlhan, E. L., Esentürk, O. K. ve Yarımkaya, E. (2016). Zihinsel engelli bireylerin sportif etkinliklerine yönelik tutum ölçeği (zebseytö): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Journal of Human Sciences, 13(1).
  7. Başerer, Z., Başerer, D. ve  Demirkaya, P. N. (2016). Kişiler Arası İletişim Engelleri Ölçeği Geliştirme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 43, 290-303.
  8. Güldüren, C. ve Keser, H. (2015). Bilgi Güvenliği Farkındalık Ölçeği (BGFÖ) Geliştirme. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (3), 1167-1184.
  9. Uslu, B. (2015). Testing the Psychometric Features of the Academic Intellectual Leadership Scale in a University Environment. Educational Sciences: Theory and Practice, 15 (6), 1605-1621.
  10. Maat, S. M., Adnan, M., Abdullah, M. F. N. L., Ahmad, C. N. C., & Puteh, M. (2015). Confirmatory Factor Analysis of Learning Environment Instrument among High Performance School Students. Creative Education, 6, 640-646. http://dx.doi.org/10.4236/ce.2015.66063

A7.   Kılıç Çakmak, E. ve Tanrıverdi, M. (2013). Development of a mobile learning application to support e-learning and analysis of its effects. International Journal of Mobile Network Communications & Telematics ( IJMNCT), 3(5), 1-11.

A6.   Kiliç-Çakmak, E., Çebi, A., Mihçi, P., Günbatar, M. S. ve Akçayir, M. (2013). A Content Analysis of Educational Technology Research in 2011. Procedia - Social and Behavioral Sciences 106, 74 – 83.

A5.   Yılmaz, R. ve Kılıç-Çakmak, E. (2012). Educational Interface Agents As Social Models To Influence Learner Achievement, Attitude And Retention Of Learning. Computers&Education, 59(2), 828-838.

Yayına atıflar:

  1. Dincer, S. & Doganay, A. (2017). The effects of multiple-pedagogical agents on learners' academic success, motivation, and cognitive load. Computers & Education, 111, 74-100.
  2. Yilmaz, R. (2017). Exploring the role of e-learning readiness on student satisfaction and motivation in flipped classroom. Computers In Human Behavior, 70, 251-260.
  3. Yilmaz, R. & Keser, H. (2017). The Impact of Interactive Environment and Metacognitive Support on Academic Achievement and Transactional Distance in Online Learning. Journal of Educational Computing Research, 55(1), 95-122.
  4. Guccuk, A. & Koksal, M. S. (2017). The effect of case teaching on meaningful and retentive learning when studying genetic engineering. Journal Of Biological Education, 51(2), 197-211.
  5. Karaoglan Yilmaz, F. G., Olpak, Y. Z. & Yilmaz, R. (2017). The Effect of the Metacognitive Support via Pedagogical Agent on Self-Regulation Skills. Journal of Educational Computing Research, DOI: 10.1177/0735633117707696
  6. Karaoglan Yilmaz, F. G. (2016). The Relationship Between Metacognitive Awareness And Online Information Searching Strategies. Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi, 6(4), 447-468.
  7. Liew, T. W., Zin, N. A. M. & Sahari, N. (2016). The Effects of a Pedagogical Agent's Smiling Expression on the Learner's Emotions and Motivation in a Virtual Learning Environment. International Review Of Research In Open And Distributed Learning, 17(5), 248-266.
  8. Guo, Y. R. and Hoe-Lian Goh, D. (2015). Affect in embodied pedagogical agents: Meta-analytic review. Journal of Educational Computing Research, 53(1) 124–149. (SSCI) DOI: 10.1177/0735633115588774
  9. Johnson, A. M., Didonato, M.D., & Reisslein, M. (2013). Animated agents in K-12 engineering outreach: Preferred agent characteristics across age levels. Computers in Human Behavior, 29(4), 1807-1815.
  10. Passey, D. (2013). Inclusive Technology Enhanced Learning: Overcoming Cognitive, Physical, Emotional, and Geographic Challenges. London: Routledge, Journals Taylor & Francis
  11. Lin, L., Atkinson, R. K., Christopherson, R. M., Joseph, S. S., & Harrison, C. J. (2013). Animated Agents and Learning: Does The Type of Verbal Feedback They Provide Matter? Computers & Education, 67, 239-249. (SSCI).
  12.  Omar, M., & Rias, R. M. (2013, April). Animated Pedagogical Agents to Teach Kindergarteners Selected English Vocabulary. In Business Engineering and Industrial Applications Colloquium (BEIAC), 2013 IEEE (pp. 395-398).
  13.  Dinçer, S., Yavuz, C. (2013). Eğitsel ajan kullanımının öğrenci başarısına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. International Journal of Human Sciences, 10 (Special Issue), 49-66.
  14.  Korkmaz, Ö., & Altun, H. (2013). A Validity and Reliability Study of the Attitude Scale of Computer Programming Learning (ASCOPL). MEVLANA International Journal of Education (MIJE), 4(1), 30-43.
  15.  Moreno, J., Zapata, F. A., & Duque, N. D. (2014). Towards the Design of an Educational Agent within a Game-Based Learning Environment. The Multiagent System Based Learning Environments (MASLE).

A4. Kılıç-Çakmak, E. (2010). Learning strategies and motivational factors predicting information literacy self-efficacy of e-learners. Australasian Journal of Educational Technology, 26(2), 192-208.

Yayına atıflar:

  1. Keshavarz, H., Givi, M.R.E. , Vafaeian, A. & Khademian, M. (2017). Information Literacy Self-efficacy Dimensions of Post Graduate Students: Validating a Persian Version Scale. International Journal of Libraries and Information Studies, 67(1).
  2. Khalid, M. (2017). Reliability and validity of self-efficacy scales assessing students’ information literacy skills: A systematic review. The Electronic Library, 35(5), pp.1035-1051. https://doi.org/10.1108/EL-03-2016-0056
  3. Clark, M. (2017). Imposed-inquiry Information-seeking Self-efficacy and Performance of College Students: A Review of the Literature. The Journal of Academic Librarianship, 43(5), 417-422.
  4. Tang, Y. & Tseng, H.  (2017). Undergraduate student information self-efficacy and library intervention.  Library Review, https://doi.org/10.1108/LR-04-2017-0040.
  5. Philuek, W., Chun Chee Fung, L. (2016). The Effectiveness of Using Different Representative in Online Learning on Self-Regulated Learning and Execution of Team Project. Proceedings Of The 1st National And International Conference On “Understanding The Change Of Localization in the 21st Century” (ICNSRU2016).
  6. Chao, C. M. & Yu, T. K. (2016). How to overcome the digital divide? An empirical study of Taiwan's DOCs. Aslib Journal Of Information Manegement, 68 (5), 628-642.
  7. Lear, E., Li, L. & Prentice, S. (2016). Developing academic literacy through self-regulated online learning. Student Success, 7(1), 13-23.             
  8. Ross, M., Perkins, H. & Bodey, K. (2016). Academic motivation and information literacy self-efficacy: The importance of a simple desire to know.  Library & Information Science Research. 38(1), 2-9.  
  9. Solak, E., Cakir, R. (2015). Language learning strategies of language e-learners in Turkey. E-Learning and Digital Media,12 (1), 107-120.  (ERIC)
  10. Karim, A. A., Shah, P. M., Khalid, F., Ahmad, M., & Din, R. (2015). The Role of Personal Learning Orientations and Goals in Students’ Application of Information Skills in Malaysia. Creative Education, 6, 2002-2012.
  11. Başarmak, U. ve Mahiroğlu, A. (2015). Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Kullanılan Karikatür Animasyonuna İlişkin Öğrenci Görüşleri. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 6(19), 234-253. (Diğer indeks)
  12. Kratochvil, J. (2014). Efficiency of e-learning in an information literacy course for medical students at the Masaryk University. Electronic Library,32(3), 322-340.  
  13. Dashtestani, R. (2014). Computer literacy in learning academic English: Iranian EAP students' and instructors' attitudes and perspectives  CALL-EJ
  14. Tang, Y., ve Tseng, H.W. (2013).  Distance learners' self-efficacy and information literacy skills.  Journal of Academic Librarianship,    39(6), 517-521.
  15. Lo, H.-J. (2013). Needs of the learning effect on instructional website for vocational high school students . Turkish Online Journal of Educational Technology.
  16. Leino, J., Heimonen, T. (2013).  Improving evaluation honesty and user experience in e-learning by increasing evaluation cost and social presence. Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
  17. Chao, C.-M., Yu, T.-K., Cheng, B.-W. (2013). Modelling predictors of adolescents' attitude towards a cyber lives index. Malaysian Journal of Library and Information Science
  18. Cheng, G., and Chau, J. (2013). Exploring the relationship between students' self-regulated learning ability and their ePortfolio achievement. Internet and Higher Education, 17(1), 9-15.
  19. Cho, C.-W., Yeh, T.-K., Cheng, S.-W., and Chang, C.-Y. (2012). The searching effectiveness of social tagging in museum websites. Educational Technology and Society, 15(4), 126-136.
  20. Leino, J. (2011). Case study: Material additions, ratings, and comments in a course setting (Book Chapter). Educational Recommender Systems and Technologies: Practices and Challenges. IGI Global publication.
  21. Cheng, H.-H., Yang, H.-L. (2011). Student team projects in information systems development: Measuring collective creative efficacy. Australasian Journal of Educational Technology, 27(6), 881-895.
  22. Lan, Y.-F., Lin, P.-C. (2011). Evaluation and improvement of student's question-posing ability in a web-based learning environment. Australasian Journal of Educational Technology, 27(4), 581-599.

A3.   Kılıç-Çakmak, E., Karataş, S. ve Ocak, M. A. (2009). An analysis of factors affecting community college students’ expectations on e-learning. The Quarterly Review of Distance Education, 10(4), 351–361.

Yayına atıflar:

  1. Sato, T. & Haegele, J. A. (2017). Professional development in adapted physical education with graduate web-based professional learning. Physical Education and Sport Pedagogy, 22 (6).
  2. Lancellotti, M., Thomas, S. & Kohli, C. (2016). Online video modules for improvement in student learning. Journal of Education for Business, 91(1).
  3. Chametzky, B. (2016). Contradictions In E-Learning: The Naturalness Of Unnaturally Learning Online. The Online Journal of Distance Education and e-Learning, 4(1).
  4. Yalof, B. & Chametzky, B. Mentoring Online Doctoral Students Through A Community Of Practice Model. The Online Journal of Distance Education and e-Learning, 4(2).
  5. Chametzky, B.  (2015). Surviving Situational Suffering: A Classic Grounded Theory Study of Post-Secondary Part-Time Educators in the United States. The Grounded Theory Review, 14 (1).

A2.   Karadeniz, Ş., Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Kılıç-Çakmak, E. ve Demirel, F. (2008).  The Turkish adaptation study of motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ) for 12–18 year old children: Results of confirmatory factor analysis. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 7(4), 108-117.

Yayına atıflar:

  1. Torrano, F., Soria, M. & Zulueta, A. (2017).Estudio de las propiedades psicométricas de algunas de las escalas de estrategias de aprendizaje del MSLQ en educación secundaria [Study of the psychometric properties of some of the learning strategies scales of the MSLQ in Secondary Education Context]. Espac. blanco, Ser. Indagaciones, 27(2).
  2. Ten Huang, Y., Liu, E. Z. F. & Lin, C. H. and Liou, P.Y. (2017). Developing and Validating a High School Version of the Robotics Motivated Strategies for Learning Questionnaire. International Journal of Online Pedagogy and Course Design (IJOPCD) 7(2).
  3. Alnafea, T. and Curtis, D.D. (2017). Influence of mothers' parenting styles on self-regulated academic learning among Saudi primary school students. Issues in Educational Research, 27(3), 399-416.
  4. Chow, c. W. &  Chapman, E. (2017). Construct Validation of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire in a Singapore High School Sample. Journal of Educational and Developmental Psychology, 7(2).
  5. Haşlaman, T., Aşkar, P. (2015). Öğrencilerin özdüzenleyici öğrenmelerinin ve öğretmenlerin özdüzenleyici öğrenmeyi destekleyen davranışlarının ölçülmesi | [The measures of students’ self-regulated learning and teachers’ supportive self-regulated learning behaviors]. Hacettepe Egitim Dergisi 30(1), pp. 106-12. (SSCI)
  6. Yurt, E., Aydin, M., Sahin, I. (2015).Ispitivanje uporabe voljnih strategija učenika viših razreda osnovnih škola na temelju njihovih stilova učenja | [Assessing uses of motivated strategies by middle school students based on their learning styles]. Croatian Journal of Education, 17 (Spec. edition 3), pp. 117-149 (SSCI)
  7. Fadlelmula, F. K.,  Cakiroglu, E. ve Sungur, S. (2015)Developing a Structural Model on the Relationship among Motivational Beliefs, Self-Regulated Learning Strategies, and Achievement in Mathematics. International Journal Of Science And Mathematics Education, 13(6), 1355-1375.
  8. Cirik, I. (2015). Relationships between Social Support, Motivation, and Science Achievement: Structural Equation Modeling. Anthropologist, 20 (1-2), 232-242.(SSCI)
  9. Huertas, A., Vesga, G., Vergara, A., Romero, M.. (2015). Effect of a computational scaffolding in the development of secondary students' metacognitive skills. International Journal of Technology Enhanced Learning, 7 (2), pp. 43-159.
  10. Sönmez, B., Gündüz, G. F.,  Selvi, K. (2015). The Adaptation of Abridged ACRA Learning Strategies Scale for High School Students: Validity and Reliability Analyses.  İlköğretim Online (Elementary Education Online), 14(4), 1241-1259. doi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2015.67218
  11. Yurt, E., Şahin, İ. (2015). An investigation of the relationships between secondary school students’ motivational beliefs and mathematics anxieties through canonical correlation analysis. Journal of Theory and Practice in Education, 11(4), 1106-1123.
  12. Kesici, S. (2014). Human Values as Predictors of Motivational Beliefs in High School Students. Anthropologist,, 18(3), 869-875.
  13. Yurt, E. and Sunbul, A. M. (2014). The Adaptation of the Sources of Mathematics Self-Efficacy Scale for Turkish Context. Education and Science,  39(176), 145-157.
  14. Wang, C., Kim, D.-H., Bong, M., Ahn, H.S. (2013). Examining measurement properties of an English Self-Efficacy scale for English language learners in Korea. International Journal of Educational Research, 59, 24-34.
  15. Ocak, G., Yamaç, A. (2013). İlkögretim Beşinci Sinif Öǧrencilerinin Öz-Düzenleyici Öǧrenme Stratejileri, Motivasyonel Inançlari, Matematiǧe Yönelik Tutum ve Basarilari Arasindaki İlişkilerin İncelenmesi [Examination of the relationships between fifth graders' self-regulated learning strategies, motivational beliefs, attitudes, and achievement]. Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri, 13 (1), 380-387.
  16. Keklik, I. and Erdem-Keklik, D. (2012). Examination of high school students' motivation and learning strategies. Hacettepe University Journal of Education, 42, 238-249.
  17. Gok, T. (2012). The effects of peer instruction on student's conceptual learning and motivation. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 13 (1).
  18. Tosun, C., Taskesenligil, Y. (2012). Probleme dayali ögrenme yönteminin ögrencilerin kimya dersine karsi motivasyonlarina ve ögrenme stratejilerine etkisi. Journal of Turkish Science Education. 9 (1), 104-125.
  19. Kadioglu, C., Uzuntiryaki, E. and Aydin, Y. C. (2011). Development of Self-Regulatory Strategies Scale (SRSS). Education and Science, 36(160), 11-23.
  20. Wu, P.-L., Huang, S.-H., Cheng, Y.-Y., Liu, K.-S., Yang, T.-H. (2011). A tool for assessing university students' engagement in learning. International Journal of Learning, 18 (1), 13-24.
  21. Liu, E.Z.F., Lin, C.H. (2010). The survey study of mathematics motivated strategies for learning questionnaire (MMSLQ) for grade 10-12 Taiwanese students. Turkish Online Journal of Educational Technology, 9 (2), 221-233.

A1.   Özdemir, S. ve Kılıç, E. (2007). Integrating information and communication technologies in the Turkish primary school system. British Journal of Educational Technology, 38(5), 907–916. (SSCI)

Yayına atıflar:

  1. Marković, M., Spasenović, V., Petrović Stanisavljević, Z. (2017).  The School System And New Media – Reasons In Favour Of Integration. Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP), 11(1).
  2. Gallego-Arrufat, M.J., Gutiérrez-Santiuste, E. & Campaña-Jiménez, R. L. (2017). School technology leadership in a Spanish secondary school: The TEI model. Improving Schools, 1-17.
  3. Vaiz, O. & Guneyli, A. (2017). Technology-assisted tolerance education at elementary schools within the framework of inspector qualifications.  Quality&Quantity. https://doi.org/10.1007/s11135-017-0558-8
  4. Uluyol, C. & Sahin, S.(2016). Elementary school teachers' ICT use in the classroom and their motivators for using ICT. British Journal Of Educational Technology, 47(1), 65-75.
  5. Akturk, A. O., Mihci, S. & Celik, I. (2015). Metaphors of High School Students about the Concept of "Interactive Whiteboard". International Journal Of Education In Mathematics Science And Technology, 3(2), 120-131.
  6. Nyagowa, H. O., Ocholla, D. N., and Mutula, S.M. (2014). The influence of infrastructure, training, content and communication on the success of NEPAD'S pilot e-Schools in Kenya. Information Development, 30(3), 235-246.
  7. Kurt, S. (2014). Creating technology-enriched classrooms: implementational challenges in Turkish education. Learning Media and Technology, 39(1), 90-106.
  8. Latchem, C. (2014).  BJET Editorial: Opening up the educational technology research agenda. British Journal of Educational Technology45(1), 3-11.
  9. Karaca, F., Can, G., and Yildirim, S. (2013). Technology utilisation in elementary schools in Turkey's capital: a case study. Educational Studies, 39(5), 552-567.
  10. Nistor, N., Gogus, A., and Lerche, T. (2013). Educational technology acceptance across national and professional cultures: a European study. Educational Technology Research and Development, 61(4), 733-749.
  11. Uluyol, Ç. (2013). ICT integration in Turkish schools: Recall where you are coming from to recognise where you are going to. British Journal of Educational Technology, 44(1), E10-E13.
  12. Göğüş, A., Nistor, N., Lerche, T. (2012). Educational technology acceptance across cultures: A validation of the unified theory of acceptance and use of technology in the context of Turkish national culture. Turkish Online Journal of Educational Technology, 11(4), 394-408.
  13. Kurt, S. (2012). How do teachers prioritize the adoption of technology in the classroom? Teachers and Teaching: Theory and Practice, 18(2),  217-231.
  14. Kabakci Yurdakul, I., Odabasi, H.F., Kilicer, K., Coklar, A.N., Birinci, G., Kurt, A.A. (2012). The development, validity and reliability of TPACK-deep: A technological pedagogical content knowledge scale. Computers and Education, 58(3), 964-977.
  15. Altun, S.A., Kalayci, E., Ümmühan, A. (2011). Integrating ICT at the faculty level: A case study. Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(4), 230-240.
  16. Yurdakul, I.K. (2011). Öǧretmen adaylarinin teknopedagoji̇k eǧi̇ti̇m yeterli̇kleri̇niṅ bi̇lgi̇ ve i̇leti̇şim teknoloji̇leri̇ni̇ kullanimlari açisindan i̇ncelenmesi̇ | [Examining technopedagogical knowledge competencies of preservice teachers based on ICT usage]. Hacettepe Egitim Dergisi, 40, 397-408.
  17. Kabakci Yurdakul, I. (2011). An evaluative case study on professional competency of preservice information technology teachers. Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(3), 33-53.
  18. Akbulut, Y., Odabaşi, H.F., Kuzu, A. (2011). Perceptions of preservice teachers regarding the integration of information and communication technologies in Turkish education faculties. Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(3), 175-184.
  19. Jung, I., Latchem, C. (2011). A model for e-education: Extended teaching spaces and extended learning spaces. British Journal of Educational Technology, 42(1), 6-18.
  20. Tondeur, J., Cooper, M., Newhouse, C.P. (2010). From ICT coordination to ICT integration: A longitudinal case study. Journal of Computer Assisted Learning, 26(4), 296-306.
  21. Özdemir, S. (2010). To err is human, but to persist is diabolical: loss of organizational memory and e-learning projects. Computers & Education, 55(1), 101-108.
  22. Akbulut, Y. (2009). Investigating underlying components of the ICT indicators measurement scale: The extended version. Journal of Educational Computing Research, 40(4), 405-427.
  23. Somyürek, S., Atasoy, B. & Özdemir, S. (2009). Board's IQ: What makes a board smart? Computers & Education, 53(2), 368-374.
  24. Kabakci, I., Akbulut, Y. & Ozogul, P. (2009). Perceived problems of computer teachers. Eğitim Araştırmaları-Eurasian Journal of Educational Research. 8(34). 199-214.
  25. Latchem, C. (2008). Staff  training and development matters. Internaional Educational Technology Conference (IETC 2008), May 06-08, Anadolu Unversity, Eskisehir, Turkey, 16-24.
  26. Memisoglu, S. P. (2007). The supervision of information technology classrooms in Turkey: A nationwide survey. Australasian Journal of Educational Technology, 23(4), 529-541.

 

Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler

B28. Yıldız, G. ve Kılıç Çakmak, E. (2017). Biçimlendirmeye Yönelik E-Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi. 5th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 11-13 Ekim, Efes, İzmir.

B27. Kılıç Çakmak, E. ve Tosik Gün, E. (2017). 2015 Yılı Eğitim Teknolojileri Araştırmalarının İncelenmesi: AJET, BJET, C&E, ETRD ve ETS Dergileri. 5th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 11-13 Ekim, Efes, İzmir.

B26. Olpak, Y. Z. & Kılıç Çakmak, E. ve Yağcı, M. (2017). Development Of Internet-Based Classroom Response System For Peer Instruction And Examination Of Students’ Views. 8th International Conference on New Horizons in Education, 17-19 July, Berlin, Germany.

B25. Kılıç Çakmak, E., Tonga, E. S. ve Kaya, A.B.  (2017). Analysis of Published Articles in the Field of Educational Technology in 2016. 11.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS2017), 24-26 Mayıs, İnönü Üniversitesi, Malatya.

B24. Kukul, V., Kılıç Çakmak, E. ve Karataş, S. (2017). Türkiye, Çek Cumhuriyeti, İtalya ve Almanya’daki Öğretmenlerin teknoloji Okuryazalıklarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. International Talented And Gifted Conference: New Approaches and Educational Practices, 4-6 May, Gazi Üniversitesi, Ankara.

B23. Kukul, V., Kılıç Çakmak, E. ve Karataş, S. (2017). Üstün Yeteneklilere Yönelik Strateji Eğitimi Alacak Öğretmenlerin Teknoloji Okuryazarlıklarının İncelenmesi. International Talented And Gifted Conference: New Approaches and Educational Practices, 4-6 May, Gazi Üniversitesi, Ankara.

B22. Sırakaya, M. ve Kılıç Çakmak, E. (2016). Fen Eğitiminde Artırtılmış Gerçeklik Kullanımı Hakkında Öğrenci Görüşleri. 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 6-8 Ekim, Fırat Üniversitesi, Elazığ.

B21. Olpak, Y. Z. ve Kılıç Çakmak, E. (2016). Development of an Online Learning Management System and Investigation of Its Usability. III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL2016) Conference, 1-3 Eylül, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

B20. Sırakaya, M. ve Kılıç Çakmak, E. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına Karşı Olan Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. 10.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS2016), 16-18 Mayıs, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.

B19. Kılıç Çakmak, E., Taşkın, N. ve Kandemir, B. (2016). Problem Temelli Öğrenmenin Farklı Üst Biliş Seviyesindeki Öğrencilerin Motivasyonu Üzerindeki Etkisi. 10.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS2016), 16-18 Mayıs, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.

B18. Olpak, Y. Z. ve Kılıç Çakmak, E. (2016). Examination of Students' Community of Inquiry Perceptions in Terms of Different Variables. 10.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS2016), 16-18 Mayıs, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.

B17. Kukul, V., Kılıç Çakmak, E. ve Karataş, S. (2016). Üstün Yetenekli ve Zekâlı Öğrencilerin Öğretmenlerine Yönelik Stratejiler. 10.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS2016), 16-18 Mayıs, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.

B16. Doğan, G. ve Kılıç Çakmak, E. (2014). Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Öz-Yeterlik Algı ve Kaygı Düzeyi Ölçeklerinin Geliştirilmesi. 8.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS2014), 18-20 Eylül, Trakya Üniversitesi, Edirne.

B15. Olpak, Y. Z. ve Kılıç Çakmak, E. (2014). Araştırma topluluğu oluşturmada ve devam ettirmede kullanılabilecek stratejiler ve örnek bir uygulama. 2nd International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium (ITTES 2014). 20-22 May, Anadolu Üniversitesi, Afyonkarahisar.

B14. Üstündağ, M.T., Kılıç-Çakmak, E., & Güneş, E. (2014). Sosyal Bilimler Alanında Akademik Araştırmalara Destek Amaçlı Yazılımların Kullanımına Yönelik İhtiyaç Analizi, I.Uluslararası Eğitim Teknolojisinde Yeni Eğilimler Konferansı (1st International Conference On New Trends in Educational Technology INTET 2014), 14 - 15 Nisan, Doğu Akdeniz Üniversitesi, KKTC Gazimagusa.

B13. Kiliç-Çakmak, E., Çebi, A., Mihçi, P., Günbatar, M. S. ve Akçayir, M. (2013). A Content Analysis of Educational Technology Research in 2011. International Conference on New Horizons Education in 2013 (INTE2013), June, 25-27, Rome, Italy.

B12. Alsancak Sırakaya, D., Sırakaya, M., ve Kılıç Çakmak, E. (2013). Çevrimiçi Sınava Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. 1. International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES2013), Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.

B11. Sırakaya, M.  Alsancak Sırakaya, D., ve Kılıç Çakmak, E. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Çevrimiçi Sınava Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi.  1. International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 26-28 June, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.

B10. Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Özaydın, L., Sert, N., Kutlu, Ö., Çakan, M., Ceylan, Ş., Gültekin Akduman, G. Kılıç Çakmak, E. ve diğerleri. (2011). Okul öncesi sosyal beceri destek projesi. The Third International Congress of Educational Research, 4-7 May, Girne, Turkish Republic of Northern Cyprus

B9.   Üstündağ, M.T., Güneş, E., Karataş, E., Karataş, S., Kılıç Çakmak, E. ve  Çiftci, S. (2010). Proper usage of the terms: LMS, CMS and LCMS. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı (IETC2010), 26–28 Nisan, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, 1253-1256.

B8.   Tanrıverdi, M. ve Kılıç Çakmak, E. (2010). E-öğrenmeye destek amaçlı mobil öğrenme sisteminin geliştirilmesi. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı (IETC2010), 26–28 Nisan, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, 543-547.

B7.   Güneş, E., Karataş, S., Kılıç Çakmak, E., Çiftci, S. ve Üstündağ, M. T. (2009). E-öğrenmede tasarım ve geliştirme süreci ile görev paylaşımı. III. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu (ICIT2009), 7–9 Ekim. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, 1123–1127.

B6.   Çiftci, S., Kılıç Çakmak, E., Üstündağ, M. T. ve Karataş, S. (2009). E-öğrenmede sohbete katılım ve ödev göndermenin akademik başarıya etkisi. IX. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı (IETC2009), 6–8 Mayıs 2009. Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 228–233.

B5.   Üstündağ, M. T., Kılıç Çakmak, E. ve Karataş, S. (2008). Gazi Üniversitesi Uzaktan Eğitim Programı (GUEP) ile geliştirme ekibindeki BÖTE öğrencilerinin birbirine katkısı. II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 16–18 Nisan, Ege Üniversitesi, Kuşadası, İzmir, 505–513. 

B4.   Kılıç-Çakmak, E. (2008). Öğretmen adaylarının bilgisayara yönelik öz-yeterlik algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Konferansı, 23–25 Haziran, Doğu Akdeniz Üniversitesi, KKTC, 468–472.  

B3.   Karataş, S., Kılıç-Çakmak, E. ve Üstündağ, M. T. (2008). Gazi Üniversitesi Uzaktan Eğitim Programı’nın ders içeriği geliştirme sürecinin öğretim elemanı bakış açısıyla değerlendirilmesi. 8. Uluslararası Eğitim Teknolojisi Konferansı, 6–8 Mayıs, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eskişehir, 1071-1075.  

B2.   Kılıç Çakmak, E. (2007). Çoklu ortamlarda bilişsel yüklenmenin başarıya etkisi. I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 16–18 Mayıs, Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çanakkale, 383–398.

B1.   Büyüköztürk, Ş.,  Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Kılıç, E. ve Demirel, F. (2007).  The Turkish adaptation study of motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ) for 12–18 Year Old Children. INTED 2007 International Technology, Education and Development Conference, 7-9 March, Valencia, Spain, 1-13.

Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

C2. Ömeroğlu, E., Dağlıoğlu, H.E., Kılıç Çakmak, E., Karataş, S., Sarıcı Bulut, S., Şahin, M.G., Kukul, V.,  Sabancı, O., Turupcu Doğan, A. (2016). “The Project “Strategies for Talented and Gifted Pupils’ Teachers”, In E. Atasoy, R. Efe, I. Jażdżewska, and Yaldır, H., (Eds.), Current Advances in Education , ST. Kliment Ohridski University Press Sofia, 315-325. 

C1. Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Kılıç Çakmak, E., Günindi, Y., Kutlu, Ö., Çoban, A., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S. (2014). Pre-School Social Skills Support Project (PSSSP). H. A. Başal, E. Ömeroğlu & Z. Kostava (Eds.), Preschool Education in Turkey and in the World: A theorical and emprical perspective (p.88-91).Sofia: ST. Kliment Ohridski University Press. 

Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler

D30. Taşkın, N. ve Kılıç Çakmak, E. (2017). Öğrenci Merkezli Öğrenme Ortamlarında Oyunlaştırmanın Alternatif Değerlendirme Amaçlı Kullanımı.  Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 1127-1248.

D29. Mıhçı, P. ve Kılıç-Çakmak, E. (2017). Öğrenci Siber Sağlık Ölçekleri Geliştirme Çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 457-791.

D28. Karaoğlan Yılmaz, F. G. ve Kılıç Çakmak, E. (2016). Internet-specific epistemological beliefs and online information searching strategies of pre-service teachers: gender and department differences. Participatory Educational Research (PER), 3(2), 63-80.

D27. Mansur, F. ve Kılıç Çakmak, E. (2016). A study for determining the variables having impact on health manager’s acceptance and use of technology: Example of Ankara province. International Journal Of Health Management And Tourism, 1(2), 37-55.

D26. Kılıç Çakmak, E., Özüdoğru, G., Bozkurt, Ş.B., Ülker, Ü., Özgül Ünsal, N., Boz, K., Bozkurt, Ö. F.,  Ergül Sönmez, E., Baştemur Kaya, C., Karaca, C., Bahadır, H. ve Üstün Gül, H. (2016). 2014 Yılında Eğitim Teknolojileri Alanındaki Yayımlanan Makalelerin İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6 (1), 80-107.

D25. Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G., Kılıç Çakmak, E., Günindi, Y., Çoban, A., Yurt, Ö., Koğar, H., Karayol, S. (2015). Okul Öncesi Sosyal Beceri Eğitim Programı Pilot Çalışmasının Değerlendirilmesi. Uluslararası Aile Çocuk ve Eğitim Dergisi, 7, 72-89. Doi:10.17359/ACED.2015714079.

D24. Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G. ve diğerleri. (2015).  Okul öncesi sosyal beceri destek projesinde geliştirilen ölçme -değerlendirme araç ve yöntemlerinin tanıtımı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 74-83.

D23. Kılıç Çakmak, E., Karaoğlan Yılmaz, F. G. ve Yılmaz, R. (2015). İnternete yönelik epistemolojik inanç ölçeğinin uyarlama çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5 (1), 55-71.

D22. Kılıç Çakmak, E., Kukul, V., Çetin, E., Berikan, B., Kandemir, B, Pamukçu, B. S., Taşkın, N. Ve Marangoz, M. (2015). 2013 yılı eğitim teknolojileri araştırmalarının incelenmesi: AJET, BJET, C&E, ETRD, ETS ve L&I Dergileri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5 (1), 128-160.

D21. Olpak, Y.Z. ve Kılıç Çakmak, E. (2014). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında farklı geribildirim stratejilerinin öğrencilerin sosyal bilişsel ve öğretimsel bulunuşluk algıları ile akademik başarılarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 243-261.

D20. Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G. ve diğerleri. (2014).  Okul öncesi sosyal beceri değerlendirme ölçeği öğretmen formunun geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik analizleri. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 3 (8), 37-46.

D19. Kılıç Çakmak, E. (2014). Uzaktan eğitimin Türkiye’deki uygulamalarına genel bir bakış. Yeni Türkiye Dergisi, 10(58), 609-616.

D18. Olpak, Y. Z., ve Kılıç Çakmak, E. (2014). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında kullanılan farklı etkileşim araçlarının öğrencilerin başarılarına ve sosyal bulunuşluk algılarına etkisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama Dergisi, 4(2).

D17. Ömeroğlu, E., Büyüköztürk, Ş., Aydoğan, Y., Çakan, M., Kılıç Çakmak, E., Özyürek, A., Gültekin Akduman, G. ve diğerleri. (2014).  Sosyal beceri eğitici eğitim programının etkililiği.  Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1).

D16. Yılmaz, R. ve Kılıç-Çakmak, E. (2011). Sanal Öğrenme Ortamlarında Sosyal Model Olarak Eğitsel Arayüz Ajanları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 12(4), 243-264.

Yayına atıflar:

  1. Dincer, S. & Doganay, A. (2017). The effects of multiple-pedagogical agents on learners' academic success, motivation, and cognitive load. Computers & Education, 111, 74-100.

D15. Kılıç Çakmak, E., Güneş, E., Çiftci, S. ve Üstündağ, M.T. (2011). Web sitesi kullanılabilirlik ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik, güvenirlik analizi ve uygulama sonuçları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(2), 31-40.

D14. Olpak, Y. Z. ve Kılıç Çakmak, E. (2009). E-öğrenme ortamları için sosyal bulunuşluk ölçeğinin uyarlama çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 142–160.

Yayına atıflar:

  1. Akgül, B. M.,  Özdemir, A. S., Erturan Öğüt, E. E. ve Karaküçük, S. (2016). Ciddi Boş Zaman Envanteri ve Ölçümü: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Journal of Human Sciences, 13(2).
  2. Üstündağ, M. T. ve Güyer, T. (2017). Uyarlanmış Sosyal Etkileşim Araçlarının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Sosyal Bulunuşluk Algılarına Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18 (2), 501-523.
  3. Yılmaz, R. ve Keser, H. (2015). İşlemsel Uzaklık Ölçeğinin Uyarlama Çalışması The Adaptation Study of Transactional Distance Scale. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(4),  91-105.
  4. Kıcı, D. ve Dilmen, N. E. (2014). Sosyal Paylaşım Ağlarının İşbirlikli Öğrenmede Kullanımı: Bir Facebook Uygulaması. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 11 (41), 343-355.

D13. Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. Büyüköztürk, Ş. ve Demirel F. (2008). İlköğretim ikinci kademe ve lise öğrencilerinin ders ve sınıf düzeylerine göre öğrenme stratejileri ve güdülenme düzeylerinin belirlenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1) , 1–27.

Yayına atıflar:

  1. Takmaz, s., Karaağaç, Ö., Yılmaz, M. ve Yurdugül, H. (2017).  Sınıf Öğretmeni Adaylarının Biyoloji Dersine Yaklaşımları: Güdülenme ve Bilişsel Strateji Perspektifi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6(1), 166-190.
  2. Dündar, Ş. (2017). Sosyal Bilgiler Dersinde Algılanan Anne-Baba Ve Öğretmen Akademik Katılımının Öğrencilerin Akademik Benlik Kavramlarına Ve Sosyal Bilgiler Dersine Bağlılıklarına Etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 608-635.
  3. Yurt, E. (2016). Examination of Task Values and Expectancy Beliefs of Middle School Students towards Mathematics. International Online Journal of Educational Sciences, 8 (1), 200-215.
  4.  Sönmez, B., Gündüz, G. F.,  Selvi, K. (2015). The Adaptation of Abridged ACRA Learning Strategies Scale for High School Students: Validity and Reliability Analyses.  İlköğretim Online (Elementary Education Online), 14(4): 1241-1259. http://dx.doi.org/10.17051/io.2015.67218.

D12. Kılıç Çakmak, E. (2007). Çoklu ortamlarda dar boğaz: Aşırı bilişsel yüklenme. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 1–24.

Yayına atıflar:

  1. Ozan, Ö. (2008). Eğitim amaçlı çokluortam uygulamalarına ilişkin bir değerlendirme aracı. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı (IETC 2008), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye, 991-996.

D11. Kılıç Çakmak, E. (2007). Arayüz tasarımında yeni bir yaklaşım: Paralel öğretim tasarımı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 1–22.

Yayına atıflar:

  1. Çakır, Ö. ve Çelik, A. (2008). Canlandırma programları yoluyla eğitsel yazılım geliştirmenin sağladığı yararlar. II. Uluslararası BÖTE Sempozyumu, 16–18 Nisan, Ege Üniversitesi, Kuşadası, Türkiye, 314-322.

D10. Kılıç, E. ve Karadeniz, Ş. (2006). Farklı hiper ortam tasarımlarının etkililiği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 251–262.

Yayına atıflar:

  1. Çakır, Ö. ve Çelik, A. (2008). Canlandırma programları yoluyla eğitsel yazılım geliştirmenin sağladığı yararlar. II. Uluslararası BÖTE Sempozyumu, 16–18 Nisan, Ege Üniversitesi, Kuşadası, Türkiye.

D9.   Kılıç, E. ve Özdemir, S. (2006). Bilgi teknolojileri sınıflarının dağılımı ve sürekliliğinin sağlanması ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 129–140. 

Yayına atıflar:

  1. Özdemir, S. (2010). To err is human, but to persist is diabolical: loss of organizational memory and e-learning projects. Computers & Education. 55(1), 101-108.
  2. Somyürek, S., Atasoy, B. & Özdemir, S. (2009). Board's IQ: What makes a board smart? Computers & Education, 53(2), 368-374.

D8.   Kılıç, E. ve Karadeniz, Ş. (2004). Hiper ortamlarda öğrencilerin bilişsel yüklenme ve kaybolma düzeylerinin belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 40, 562–579.

Yayına atıflar:

  1. Karadeniz, Ş. (2006). Kaybolma açısından kullanışlı çoklu ortamların tasarlanması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 79–97.

D7.   Kılıç, E. (2004). Durumlu Öğrenme Kuramının Eğitimdeki Yeri ve Önemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3) , 307–320.

Yayına atıflar:

  1. Gömleksiz, M. N. ve Kan, A. Ü. (2007). Yeni ilköğretim programlarının dayandığı temel ilke ve yaklaşımlar. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 5(2), 60–66.

D6.   Kılıç, E. ve Karadeniz, Ş. (2004). Cinsiyet ve öğrenme stilinin gezinme stratejisi ve başarıya etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 129–146.

Yayına atıflar:

  1. Can, Ş. (2010). Determination of the learning styles of the pre-school teacher candidates (The case of Muğla University, Turkey). Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 4137–4141.
  2. Can, Ş. (2009). The effects of science student teachers’ academic achievements, their grade levels, gender and type of education they are exposed to on their 4mat learning styles (Case of Muğla University, Turkey). Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 1853-1857.
  3. Bahar, H. H.,  Özen, Y. ve Gülaçtı, F.  (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(1), 69–86.
  4. Dağ, F. ve Geçer, A. (2009). Relations between online learning and learning styles. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(1), 862-871.
  5. Demir, T. ve Şen, Ü. (2009). Görme engelli öğrencilerin çeşitli değişkenler açısından öğrenme stilleri üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi (The Journal of International Social Research), 2(8), 154–161.
  6. Mahiroğlu, A. ve Bayır, E. A. (2009). Öğrenme stillerine göre yapılandırılan öğrenen kontrolünün öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 169–183.
  7. Sülün, A. ve Bahar, H. H. (2009). Fen bilgisi öğretmenliği programına kayıtlı öğrencilerin öğrenme stillerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 1–3 Ekim, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İzmir.
  8. Yenice, N. ve Saracaloğlu, A. S. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile fen başarıları arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi,6 (1), 162–173.
  9. Demir, T. (2008). Türkçe eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ve bunların çeşitli değişkenlerle ilişkisi (Gazi Üniversitesi örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi (The Journal Of International Social Research), 1(4), 129–148.
  10. Tuna, S. (2008). Resim-iş öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), 7(25), 252–261.
  11. Kurbanoğlu, S. ve Akkoyunlu, B. (2007). Bilgi yönetimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, 24–26 Ekim, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 168-172.
  12. Tatar, E. ve Tatar, E. (2007). Öğrenme stillerine dayalı öğretim. Journal of Qafqaz University, 20, 126–130.
  13. KafHasırcı, Ö. (2006). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: Çukurova Üniversitesi örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 15–25.

D5.   Karadeniz, Ş. ve Kılıç, E. (2004). Hiper ortamlarda kaybolma ölçeğinin uyarlama çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 39, 420–429.

Yayına atıflar:

  1. Karadeniz, Ş. (2006). Kaybolma açısından kullanışlı çoklu ortamların tasarlanması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 79–97.

D4.   Karadeniz, Ş., Karataş, S. ve Kılıç, E. (2004). Öğretim amaçlı internet ortamlarının tasarımı ve temel ilkeler. Milli Eğitim Dergisi, 161, 137–147.

Yayına atıflar:

  1. Dursun, Ö. Ö. (2007). Ders Yazılımlarının Tasarımı, Değerlendirilme Yaklaşımları ve Seçimi. Bilgisayar Destekli Eğitim ve Uzaktan Eğitim: Bilgisayar II, Güneş, A. (Editör), (sf. 71–115). Ankara: PegemA Yayıncılık.

D3.   Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Karadeniz, Ş. ve Karataş, S. (2004). Sınıf içi öğretmen davranışları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik analizleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 38, 212–229.

D2.   Kılıç, E., Karadeniz, Ş. ve Karataş, S. (2003). İnternet destekli yapıcı öğrenme ortamları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2) , 149–160.

Yayına atıflar:

  1. Yağcı, M. (2017). Tarih Ögretiminde Bilgisayar Destekli Ögretimin Akademik Basariya, Ögrenilenlerin Kaliciligina ve Bilgisayara Karsi Tutuma Etkisi.  Bartin Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 102-113.
  2. Emrahoğlu, N. (2017). Examination Of The Transfer Of Astronomy And Space Sciences Knowledge To Daily Life. European Journal of Education Studies, 3(9).
  3. Evrekli, E., İnel, D., Balım, A. G. ve Kesercioğlu, T. (2009). Fen öğretmen adaylarına yönelik yapılandırmacı yaklaşım tutum ölçeği: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması.  Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(2), 134–148.
  4. İnel, D., Balım, A. G. ve Evrekli, E. (2009). Fen Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(1), 1–16.

D1.   Kılıç, E. (2002). Baskın öğrenme stilinin öğrenme etkinlikleri tercihi ve akademik başarıya etkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(1), 1–15.

Yayına atıflar:

  1. Özdemir, M. & Kaptan, F. (2017).  Analyzing the Learning Styles of Pre-Service Primary School Teachers. Journal of Education and Practice, 8(11), p11-19.
  2. Şenyuva, E. A. (2017). Farklı Öğrenme Stıllerıne Sahıp Hemşırelık Öğrencılerının E-Ders Tasarımına İlışkın Görüşlerı: Web Tabanlı Hasta Eğıtımı Dersı Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1).
  3. Güven, M. & Gökdağ Baltaoğlu, M. (2017). Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları, Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stratejilerinin İncelenmesi: Anadolu Üniversitesi Örneği. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(2).
  4. Gökçearslan, Ş. & Alper, A. (2017). The effect of locus of control on learners' sense of community and academic success in the context of online learning communities. The Internet and Higher Education, 27, 64-73.
  5. Can, Ş. (2010). Determination of the learning styles of the pre-school teacher candidates (The case of Muğla University, Turkey). Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 4137–4141.
  6. Can, Ş. (2009). The effects of science student teachers’ academic achievements, their grade levels, gender and type of education they are exposed to on their 4mat learning styles (Case of Muğla University, Turkey). Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 1853-1857.
  7. Bahar, H. H.,  Özen, Y. ve Gülaçtı, F.  (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(1), 69–86.
  8. Sülün, A. ve Bahar, H. H. (2009). Fen bilgisi öğretmenliği programına kayıtlı öğrencilerin öğrenme stillerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 1–3 Ekim, Ege Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İzmir.
  9. Yenice, N. ve Saracaloğlu, A. S. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile fen başarıları arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 162–173.
  10. Demir, T. (2008). Türkçe eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ve bunların çeşitli değişkenlerle ilişkisi (Gazi Üniversitesi örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi (The Journal Of International Social Research), 1(4), 129–148.
  11. Çelenk, S. ve Karakış, Ö. (2007). Farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerin genel öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri “A.İ.B.Ü. örneği”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 34–52.
  12. Kurbanoğlu, S. ve Akkoyunlu, B. (2007). Bilgi yönetimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, 24–26 Ekim, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 168-172.
  13. Kaf Hasırcı, Ö. (2006). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: Çukurova Üniversitesi örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 15–25.

Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler

 

E5. Kılıç-Çakmak, E. ve Önal, F. (2014). Çoklu ortam örneği olarak Dyned yazılımının öğrencilerin başarısına ve bilişsel yüklenme düzeylerine etkisinin incelenmesi. 23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 4‐6 Eylül, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli. (Yardımcı Kriter 11)

E4. Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2007). İlköğretim ikinci kademe ve lise öğrencilerinin bilişsel, metabilişsel ve kaynak yönetimi stratejilerinin ders ve sınıf düzeyine göre karşılaştırılması. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 5–7 Eylül, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat, cilt 2, 462–479.

E3. Akgün, Ö. E., Kılıç Çakmak, E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2007). İlköğretim ikinci kademe ve lise öğrencilerinin ders ve sınıf düzeylerine göre değer, beklenti ve duyuşsal faktörlere ilişkin güdülenme düzeyleri. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 5–7 Eylül, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat, cilt 2, 695–708.

E2. Kılıç, E. ve Karadeniz, Ş. (2006). Çoklu ortam tasarımlarında bölünmüş dikkat etkisi: başarıya ilişkin karşılaştırma [Özet]. 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 6–8 Eylül, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.

E1. Kılıç, E. ve Özdemir, S. (2003). Milli Eğitim Bakanlığı temel eğitim projesi kapsamında kurulan bilgi teknolojisi sınıflarının değerlendirilmesi. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, 15–18 Ekim, Gazi Üniversitesi, Antalya, 1157–1184.

Yazılan ulusal kitaplar veya kitaplarda bölümler

F8. Kılıç Çakmak, E., Taşkın, N. ve Kokoç, M. (2017).. Öğrenme Yaklaşımlarının Öğretim Teknolojileri Alanındaki Yeri Ve Önemi. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed.), Eğitim Teknolojileri Okumaları 2017, (sf. 266-275).

F7.    Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (22. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.

Kılıç Çakmak, E. ve Mıhçı, P. (2015). Erken çocukluk döneminde siber sağlık. Y. Aydoğan ve G. Gültekin Akduman (Ed.), Çocuk Ruh Sağlığı (sf. 209-226). Ankara: Eğiten Kitap. (Yardımcı Kriter 7)

F5.    Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.

F4.    Kılıç-Çakmak, E. (2008). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinde tükenmişlik. D. Deryakulu (Ed.), Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Sosyo-Psikolojik Değişkenler (s. 227–241). Ankara: Maya Akademi.

F3.    Kılıç-Çakmak, E. ve Karataş, S. (2008). Analiz ve içerik tasarımı. H.İ. Yalın (Ed.), İnternet Temelli Eğitim (s. 31–64). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

F2.    Kılıç-Çakmak, E. ve Ocak, M.A. (2008). Yayılma ve adaptasyon. H.İ. Yalın (Ed.), İnternet Temelli Eğitim (s. 295–318). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

F1.    Şimşek, N. ve Kılıç, E. (2004). Davranışçı öğrenme kuramları. A. Ataman (Ed.), Gelişim ve Öğrenme (Genişletilmiş İkinci Baskı) (s. 281–295). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.

Projeler

H9.     Araştırmacı, Strategies for Talented and Gifted Pupils' Teachers, Erasmus+, KA2 - Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices Strategic Partnerships for school education. Eylül 2015-Eylül 2018. (Proje Yöneticisi: Prof. Dr. Esra ÖMEROĞLU, Gazi Üniversitesi). (Yardımcı Kriter 13)

H8.     Araştırmacı,  Akran Öğretimi İçin İnternet Tabanlı Sınıf Yanıt Sistemi Geliştirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi Araştırma Projeleri, Mart 2017- Mart 2018.

H7.     Araştırmacı, Çevrimiçi Bir Öğrenme Yönetim Sistemi Geliştirilmesi ve Kullanılabilirliğinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi Araştırma Projeleri, Mart 2016-Mart 2017.

H6.     Araştırmacı, Uzaktan Eğitim Yönetim Sistemi Otomasyonu Yazılımı, Sanayi Tezleri (SANTEZ) Programı, 01050.STZ.2011-2, 2012-2014. (Proje Yöneticisi: Prof. Dr. Ergün KASAP, Gazi Üniversitesi). (Yardımcı Kriter 13)

H5.     Araştırmacı, Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesi, TUBİTAK, KAMAG KP-POF-01, 2010-2013. (Proje Yöneticisi: Prof. Dr. Esra ÖMEROĞLU, Gazi Üniversitesi).

H4.     Danışman, Milli Eğitim Bakanlığı, Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ortaöğretim Projesi, 1-c bileşeni kapsamında Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Projesi. Aralık 2008- Aralık 2009.

H3.     Araştırmacı, Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin 12-18 Yaş Türkiye Norm Çalışması, TUBİTAK, SOBAG 104K097, 2005-2007. (Proje Yöneticisi: Doç. Dr. Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Başkent Üniversitesi).

H2.     DanışmanBIT Uzmanı, BİT Entegrasyonu Temel Araştırması- Temel Eğitim Projesi, Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı, MEB. Proje No: BEP2/01-CQ, 2006.

H1.     Araştırmacı, UNICEF, Haydi Kızlar Okula! Kız Çocuklarının Okullaşmasına Destek Kampanyası Projesi. Nicel Değerlendirme Sonuç Raporu. Temmuz 2005.