Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Eğitim Bilgileri
2010 - 2013
2010 - 2013Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Dr), Türkiye
2006 - 2009
2006 - 2009Yüksek Lisans
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlere ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Dr)
2009
2009Yüksek Lisans
İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerler öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri ” Kırşehir ili örneği ”
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Sosyal Bilimler Eğitimi
Tarih Eğitimi
Coğrafya Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç.Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2017 - 2019
2017 - 2019Merkez Müdür Yardımcısı
Gazi Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2014
2008 - 2014KORUMA PERSONELİ
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BAŞBAKANLIK KORUMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Cumhuriyetten Günümüze Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet Kalıp Yargıları
Kılcan B. (Danışman)
F.AŞCI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul Öğrencilerinin Finansal Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Kılcan B. (Danışman)
Ş.ERGÜR(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kapsayıcı Eğitime Yönelik Tutum ve Özyeterlikleri ile Sınıf İçi Uygulamalara İlişkin Görüşlerinin Karşılaştırılması
Kılcan B. (Danışman)
Ü.ŞİMŞEK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin önyargı, kalıpyargı ve ayrımcılığa maruz kalma deneyimleri üzerine fenomenolojik bir araştırma
Kılcan B. (Danışman)
O.GÜLERYÜZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Kök değerlere ilişkin sosyal bilgiler öğretmen adaylarının algıları: Nitel bir araştırma
Kılcan B. (Danışman)
S.ÇENGEL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin e-okuryazarlığa ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Kılcan B. (Danışman)
B.BİLGE(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler 4 ve 5. sınıf öğretim programındaki bazı kavramlara yönelik öğrenci algılarının incelenmesi
KILCAN B. (Danışman)
M.OĞUZ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Senaryo tabanlı eğitimin ortaokul öğrencilerinin afetlere ilişkin bilgi ve tutum düzeylerine etkisi
KILCAN B. (Danışman)
U.ÇAKIR(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Tarih öğretiminde sanal muzelerin kullanılmasının 10.sınıf öğrencilerinin tarih dersine yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi
KILCAN B. (Danışman)
S.YILDIZ(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Yeni Nesil T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Sorularına İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması
PALAZ T., KILCAN B., BİRBUDAK T. S.
Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.270-284, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Scientific Mapping Analysis on Health Education Research in Education
TAHİROĞLU M., GÜZ M. Z., KILCAN B., ÇETİN T.
International Journal of Education, Technology and Science , cilt.3, sa.3, ss.354-379, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Investigation of social studies teachers' attitudes and self-efficacy towards inclusive education and their perceptions of classroom practices
ŞİMŞEK Ü., KILCAN B.
International Innovative Education Researcher , cilt.3, sa.2, ss.192-213, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023What is decision making? what do secondary school students' mental images say?
Güneş G., KILCAN B.
Journal of Teacher Education and Lifelong Learning , cilt.5, sa.1, ss.363-373, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Ara Tatil Uygulamasına Yönelik Öğrenci, Öğretmen ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi
KILCAN B., GÜLERYÜZ O., Güneş G., KILCAN T., KILIÇOĞLU G., erbaş s.
E-International Journal of Educational Research , cilt.14, sa.3, ss.182-197, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Cumhuriyet’ten Günümüze Afet Konularının Ders Kitaplarındaki Yeri
Kılcan B., Çakır Ş.
indeks copernicus , cilt.10, sa.35, ss.88-121, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Developing a Scale of Attitudes Toward European Union Citizenship for Refugee Students
Çalıskan A., Kılcan B.
Hayef:journal of education (Online) , cilt.20, sa.2, ss.93-99, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Experiences of Prejudice, Stereotype, and Discrimination Exposure of Secondary School Students
Guleryuz O., KILCAN B.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI , cilt.2023, sa.34, ss.319-340, 2023 (ESCI)
2023
2023An extended review on the relationship between the social studies teachers inclusive education awareness and social justice perceptions
ŞİMŞEK Ü., KILCAN B.
JOURNAL OF INNOVATIVE RESEARCH IN TEACHER EDUCATION , cilt.4, sa.1, ss.17-30, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023The Adventure of Artificial Intelligence Technology in Education: Comprehensive Scientific Mapping Analysis
Karaca A., KILCAN B.
Participatory Educational Research , cilt.10, sa.4, ss.144-165, 2023 (Scopus)
2022
2022Developing an Attitude Scale for Root Values Education
Kılcan B., Erbaş S., Yel Ü., Yaylacı Kılıç Z., Palaz T., Kılcan T.
Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal) , cilt.6, sa.2, ss.252-270, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Student Opinions on the Order of Importance of the Root Values and in Which Course They Can be Taught Better
Yel Ü., Kılcan B., Erbaş S., Yaylacı Kılıç Z., Kılcan T., Palaz T.
Journal of Teacher Education and Lifelong Learning , cilt.4, sa.2, ss.212-221, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Science Mapping Research on Digital Citizenship Research in Education
Palaz T., Kılcan B., Çepni O.
Participatory Educational Research , cilt.9, sa.6, ss.248-267, 2022 (Scopus)
2022
2022Öğretmen Yetiştiren Akademisyenlerin ve Ortaokul Öğretmenlerinin Kök Değerlere İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Çalışma
Erbaş S., Kılcan B., Yel Ü., Yaylacı Kılıç Z., Palaz T., Kılcan T.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi (AKEF) Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.360-375, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Are Those Who Raise Ideal Citizens Ideal Themselves?: A Qualitative Research Based on The Views of Social Studies Teachers Regarding Ideal Citizenship
Kılcan B., Palaz T., Çepni O.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.14, sa.3, ss.823-835, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Öğretmen yetiştiren akademisyenlerin ve ortaokul öğretmenlerinin kök değerlere ilişkin görüşleri: Nitel bir çalışma
Erbaş S., KILCAN B., Yel Ü., Yaylacı Kılıç Z., PALAZ T., KILCAN T.
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.360-375, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Democratic behaviour tendency scale at school: A validity and reliability study
Değirmeci N., Kılcan B., İnel Y., Gökalp A.
JOURNAL OF INNOVATIVE RESEARCH IN TEACHER EDUCATION , cilt.3, sa.2, ss.175-191, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Senaryo Tabanlı Eğitimin Ortaokul Öğrencilerinin Afetlereİlişkin Bilgi ve Tutum Düzeylerine Etkisi
Çakır U., Kılcan B.
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.183-205, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Attitude Scale Development Study on the Education of Root Values
Kılcan B., Erbaş S., Yel Ü., Yaylacı Kılıç Z., Palaz T., Kılcan T.
Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal) , cilt.6, sa.2, ss.252-270, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Çerçevesinden İncelenmesi
Şimşek Ü., Kılcan B.
Journal of Multidisciplinary Studies in Education , cilt.6, sa.1, ss.1-13, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Kök Değerler Açısından İncelenmesi
Köksal K., Yaylacı Kılıç Z., Yel Ü., Erbaş S., Kılcan B.
Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.74-87, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Student opinions on the order of importance of the root values and in which course they can be taught better
Yel Ü., Kılcan B., Erbaş S., Yaylacı Kılıç Z., Kılcan T., Palaz T.
Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, , cilt.4, sa.2, ss.212-221, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Kapsayıcı Eğitime Yönelik Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
KILCAN B., ŞİMŞEK Ü.
Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi , cilt.5, sa.5, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Matematiksel Yetkinliğe İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Çalışma
KILCAN T., PALAZ T., KILCAN B.
Journal of Multidisciplinary Studies in Education , cilt.5, sa.1, ss.1-17, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Ortaokul öğrencileri için matematiksel yetkinlik ölçeği geliştirme çalışması
KILCAN T., PALAZ T., KILCAN B.
Future Visions Journal , cilt.5, sa.2, ss.28-40, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Yer Alan Farklılıklara Saygı Konusuna İlişkin Etkinlik Önerisi
ŞİMŞEK Ü., KILCAN B.
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi , cilt.56, sa.3, ss.1547-1558, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Ortaokul öğrencileri için matematiksel yetkinlik ölçeği geliştirme çalışması
KILCAN T., PALAZ T., KILCAN B.
Gelecek Vizyonlar Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.28-40, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Lisansüstü eğitim alan öğrencilerin matematiksel yetkinliğe ilişkin görüşleri: Nitel bir çalışma
KILCAN T., PALAZ T., KILCAN B.
Journal of Multidisciplinary Studies in Education , cilt.5, sa.1, ss.1-17, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Investigation of Social Studies Curriculum in Regards to Migrant, Refugee, Asylum-Seekers Concepts
KILCAN B., ŞİMŞEK Ü.
Participatory Educational Research (PER) , cilt.8, sa.1, ss.395-408, 2021 (Scopus)
2020
2020Ortaokul Öğrencilerinin E-Okuryazarlığa İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Bilge B., Kılcan B.
Sosyal Bilgilerde Yenilikçi Araştırmalar Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.114-130, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Ortaokul Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bireysel Barışa Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlerce İncelenmesi
KILCAN B., ÇEPNİ O., PALAZ T.
Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.276-285, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Kök Değerlere İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Algıları: Nitel Bir Araştırma
Çengel S., Kılcan B.
Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice , cilt.2, sa.2, ss.70-87, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Veliler açısından sosyal bilgiler dersi ne ifade ediyor?
ÇEPNİ O., KILCAN B.
Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.3247-3265, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Beşeri coğrafya dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
KILCAN B., ÇETİN T., ABLAK S., GÜRGÜR M.
Cumhuriyet International Journal of Education , cilt.8, sa.3, ss.913-927, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Finansal tutum ölçeğinin (FTÖ) geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
KILCAN B., Ergür Ş.
Gelecek Vizyonlar Dergisi , cilt.3, sa.3, ss.58-68, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Inclusive education through the eyes of teachers
ŞİMŞEK Ü., KILCAN B.
International Journal of Psychology and Educational Studies , cilt.6, sa.3, ss.27-37, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Sözlü ve yazılı kültür aktarımında sosyal bilgiler dersinin rolüne ilişkin öğretmen görüşleri,
ÇEPNİ O., KILCAN B., PALAZ T.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.629-644, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Ortaokul öğrencilerinin mülteci öğrencilere yönelik düşüncelerinin ve tutumlarının belirlenmesİ
PALAZ T., ÇEPNİ O., KILCAN B.
Turkish Studies , cilt.14, sa.3, ss.1661-1684, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019E-Okuryazarlığa yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
KILCAN B., GÜLBUDAK B.
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi (AKEF) , cilt.1, sa.1, ss.56-71, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Ortaokul Öğrencilerinin Mülteci Öğrencilere Yönelik Düşüncelerinin ve Tutumlarının Belirlenmesi
Palaz T., Çepni O., Kılcan B.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.14, sa.3, ss.1661-1684, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Sosyal bilgiler taslak programının (2017) akademisyen görüşlerine göre değerlendirilmesi
ÇEPNİ O., KILCAN B., PALAZ T.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.50, ss.520-547, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Students' Opinions Level of Knowledge on Revolution History of Turkish Republic and Kemalism Course
Palaz T., Kılcan B., Gulbudak B.
TARIH KULTUR VE SANAT ARASTIRMALARI DERGISI-JOURNAL OF HISTORY CULTURE AND ART RESEARCH , cilt.8, sa.1, ss.362-377, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Hünkar Hacı Bektaş Velî Velayetnamesi’nin kök değerler açısından incelenmesi
Gürgil F., Kılcan B., Kılıçoğlu G., Kurtoğlu F. S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION , cilt.8, sa.1, ss.446-461, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Teachers’ Opinions on The Role of The Social Studies Lesson in Oral and Written Cultural Transmission
PALAZ T., ÇEPNİ O., KILCAN B.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.629-644, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019SOSYAL BİLGİLER TASLAK PROGRAMININ (2017) AKADEMİSYEN GÖRÜŞLERİNEGÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÇEPNİ O., KILCAN B., PALAZ T.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Eğitim Bilişim Ağı (EBA) dergilerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi
KILCAN B., Üçarkuş E.
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.42-54, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Examining Social Studies Teachers’ Views on Branch Teachers’ Committee Meetings
KILCAN B., ÇEPNİ O., KILINÇ A. Ç.
Journal of Education and Training Studies , cilt.6, sa.4, ss.143-153, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Dayanışma Değerine İlişkin Öğrenci Algılarının İncelenmesi
Kılcan B., Akbaba B.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.22, sa.1, ss.185-210, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Problems Experienced in Postgraduate Education and Solutions: A Qualitative Study on Graduate Students’ Views
ÇEPNİ O., KILINÇ A. Ç., KILCAN B.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.10, sa.1, ss.1-16, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Development of a Scale Measuring Attitudes towards Individual Peace: A Validity and Reliability Study
KILCAN B.
TARIH KULTUR VE SANAT ARASTIRMALARI DERGISI-JOURNAL OF HISTORY CULTURE AND ART RESEARCH , cilt.7, sa.1, ss.398-413, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Examining the Teaching Practice Experiences of Students of Karabuk University Faculty of Literature Having Participated in Pedagogical Formation Certification Program: A Phenomenological Analysis
KILINÇ A. Ç., KILCAN B., ÇEPNİ O.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI , cilt.6, sa.1, ss.113-132, 2018 (ESCI)
2017
2017Problems of recently-founded universities in turkey according to the views of faculty members: a qualitative study
Kılınç A. Ç., Çepni O., Kılcan B., Palaz T.
Journal of Higher Education and Science , cilt.7, sa.2, ss.282-293, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Öğretmen Adaylarının Kültürel Turizm ve Hacı Bektaş Velî’ye İlişkin Düşünceleri
KILCAN B., ÇETİN T.
Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi , sa.82, ss.71-89, 2017 (Scopus)
2017
2017Mülteci öğrencilere yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi
KILCAN B., ÇEPNİ O., KILINÇ A. Ç.
Journal of Human Sciences , cilt.14, sa.2, ss.1045-1057, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Sixth and Seventh Graders' Perceptions of Khoja Ahmad Yassawi
Kılcan B., Akbaba B., Gulbudak B.
TARIH KULTUR VE SANAT ARASTIRMALARI DERGISI-JOURNAL OF HISTORY CULTURE AND ART RESEARCH , cilt.6, ss.549-564, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Öğrencilerce küsmek barışmak ve barış eğitimi
KILCAN B.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.8, sa.3, ss.193-210, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Öğretmen adaylarının değerlerin kazandırılmasına yönelik görüşleri ile değerler eğitimine ilişkin algılarında değerler eğitimi dersinin rolü
KILCAN B.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.9, sa.45, ss.605-618, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016The views of pre service social studies teachers regarding the teaching of the Atatürk s principles and history of revolution
Akbaba B., Demirtaş B., Birbudak T. S., Kılcan B.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.24, sa.3, ss.1343-1358, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimle Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Öğretimine Yönelik Görüşleri
Akbaba B., Kaymakcı S., Birbudak T. S., Kılcan B.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.285-309, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016An evaluation of Ignac Kunos's forty-four Turkish fairy tales in terms of values
KILCAN B.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION , cilt.5, sa.3, ss.82-94, 2016 (ESCI)
2015
2015Sosyal Bilgiler Dersinde Verilen Performans Görevlerinin Muhatapları Tarafından Değerlendirilmesi
Palaz T., Kılcan B., Akbaba B., Çepni O.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.3, sa.5, ss.248-264, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Examining Secondary School Students Perceptions of the Concept of Migration A Qualitative Study
ÇETİN T., KILCAN B., güneş c., ÇEPNİ O.
International Journal of Education , cilt.7, sa.3, ss.97, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015A qualitative examination of the perceptions of the eight grade students regarding the concept of environmental pollution
KILCAN B., ÇEPNİ O.
J. Int. Environmental Application Science , cilt.10, sa.2, ss.239-250, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014Primary school students views of digital citizenship
ÇEPNİ O., OĞUZ HAÇAT S., KILCAN B.
Türkiye Sosyal Araştırmalar , cilt.18, sa.3, ss.251-266, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına yönelik tutumları
Akbaba B., Kılcan B.
e-İlköğretim Online (elektronik) , cilt.13, sa.3, ss.746-758, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan estetik değerine ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi
KILCAN B., AKBABA B.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.10, sa.4, ss.1047-1076, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Prospective teachers reasons for choosing teaching as a profession
KILCAN B., KEÇE M., ÇEPNİ O., KILINÇ A. Ç.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.22, sa.1, ss.69-80, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Tarih öğretmeni adaylarının Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretimine yönelik görüşleri
AKBABA B., DEMİRTAŞ B., BİRBUDAK T. S., KILCAN B.
Zeitschrift für die Welt der Türken , cilt.6, sa.2, ss.207-226, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013The effect of 2011 Van earthquake on 8th grade students value rankings
Akbaba B., Kılcan B., Çepni O.
Mevlana International Journal of Education (MIJE) , cilt.3, sa.4, ss.75-85, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Kültürel Mirasa Duyarlılık Değerine İlişkin Öğrenci Algılarının İncelenmesi
Kılcan B., Akbaba B.
Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks , cilt.5, sa.3, ss.113-137, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Sosyal Bilgiler Müfredatında Yer Alan "Çevre Sorunları" Konularının Öğretiminde Karikatür Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi
Karakuş U., Palaz T., Kılcan B., Çepni O.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.32, sa.2, ss.363-375, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Sosyal bilgiler müfredatında yer alan çevre sorunları konularının öğretiminde karikatür kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi
KARAKUŞ U., PALAZ T., KILCAN B., ÇEPNİ O.
GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ (GEFAD) , cilt.32, sa.2, ss.363-376, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Sözlü tarih çalışmalarına yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
Akbaba B., Kılcan B.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.1-10, 2012 (ESCI)
2011
2011İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin turizme yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi Safranbolu da nicel bir çalışma
KARAKUŞ U., ÇEPNİ O., KILCAN B.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi , cilt.1, sa.4, ss.85-97, 2011 (ESCI)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2023
2023Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alan Anahtar Yetkinlikler Kapsamında Değerlendirilmesi
OKCU A., KILCAN B.
6th International Research Congress on Social Sciences (USOBAK), Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2023
2022
2022Üniversite öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
KILCAN B., KILCAN T., ÇEPNİ O., KILINÇ A. Ç.
4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 Kasım 2022
2022
2022Okul yöneticilerinin sahip olması gereken özelliklere ilişkin öğretmen görüşleri
KILCAN B., Güneş G., Güleryüz O., KILCAN T.
4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 Kasım 2022
2022
2022Okul yöneticilerinin sahip olması gereken özelliklere ilişkin öğretmen görüşleri
KILCAN B., Güneş G., GÜLERYÜZ O., KILCAN T.
4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 Kasım 2022
2022
2022Üniversite öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
KILCAN B., KILCAN T., ÇEPNİ O., KILINÇ A. Ç.
4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 Kasım 2022
2021
2021SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN KAPSAYICI EĞİTİME İLİŞKİN FARKINDALIKLARI İLE SOSYAL ADALET ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
ŞİMŞEK Ü., KILCAN B.
9. ULUSLARARASI SOSYAL BILGILER EĞITIMI SEMPOZYUMU, Türkiye, 20 Aralık 2021
2021
2021Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
ŞİMŞEK Ü., KILCAN B.
V. International Congress of Social Sciences Research, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2021
2021
2021Sağlık Konuları Bağlamında Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarının (2005-2018) Karşılaştırılması
YILDIZ Ç., KILCAN B.
V. International Congress of Social Sciences Research, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2021
2020
2020Sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan farklılıklara saygı konusuna ilişkin etkinlik önerisi
ŞİMŞEK Ü., KILCAN B.
INTERNATIONAL SYMPOSIUM OFEDUCATION AND VALUES - 4, Karabük, Türkiye, 24 - 26 Aralık 2020
2020
2020Ortaokul öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algısı: Bir metafor analizi
Aşcı F., KILCAN B.
4. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi ISPEC, 12 - 14 Haziran 2020
2020
2020Forrest Carter’in “Küçük Ağaç’ın Eğitimi” adlı eserinin kök değerler açısından incelenmesi
Kılcan T., Bulut H., KILCAN B.
4. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi ISPEC, 12 - 14 Haziran 2020
2020
2020Forrest Carter’in “Küçük Ağaç’ın Eğitimi” adlı eserinin kök değerler açısından incelenmesi
KILCAN T., Bulut H., KILCAN B.
4. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi ISPEC, Ankara, Türkiye, 12 Haziran 2020
2020
2020Attitudes of university students about human geography course
ÇEPNİ O., KILCAN B.
5 th International Conference on Multidisciplinary Sciences (İCOMUS), 28 - 30 Mayıs 2020
2020
2020Teacher candidates’ self-efficay of designing computer technology supported material
KILCAN B., ÇEPNİ O.
5 th International Conference on Multidisciplinary Sciences (İCOMUS), 28 - 30 Mayıs 2020
2019
2019Ortaokul Öğrencilerinin Aile Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi: Metaforik Bir Çalışma
BAYAT M. O., KILCAN B.
IV. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, 11 - 13 Eylül 2019
2019
2019Ortaokul Öğrencilerinin Vatan Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi: Metaforik Bir Çalışma
BAYAT M. O., KILCAN B.
IV. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, 11 - 13 Eylül 2019
2019
2019Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi İlkelerine Uyma Düzeylerine İlişkin Öğrenci Görüşleri
ÇEPNİ O., KILCAN B.
Sixth International Mediterranean Social SciencesCongress), 3 - 05 Eylül 2019
2019
2019Lisansüstü Eğitimi Alan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İdeal Öğretmen Algısı
KILCAN B., ÇEPNİ O.
3. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu-ISOEVA, 10 - 13 Ekim 2019
2019
2019Ortaokul Öğrencilerinin Finansal Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Ergür Çengelci Ş., KILCAN B.
3. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu-ISOEVA, 10 - 13 Ekim 2019
2019
2019Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bir Öğrenme Ortamı Olarak Sosyal Medyayı Kullanmalarına Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi
KILCAN B., PALAZ T.
V Human and Civilization Congress From Past to Future, Antalya, Türkiye, 17 Nisan 2019
2019
2019Ortaokul Öğrencilerinin Lise Kavramına İlişkin Algılarınınİncelenmesi: Metaforik Bir Çalışma
KILCAN B., Çengel S.
V Human and Civilization Congress From Past to Future, 17 - 21 Nisan 2019
2019
2019Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bir Öğrenme OrtamıOlarak Sosyal Medyayı Kullanmalarına Yönelik TutumlarınınBelirlenmesi
KILCAN B., PALAZ T.
V Human and Civilization Congress From Past to Future, 17 - 21 Nisan 2019
2019
2019Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl BecerileriYeterlik Algılarının İncelenmesi
ÇEPNİ O., KILCAN B.
V Human and Civilization Congress From Past to Future, 17 - 21 Nisan 2019
2018
2018Öğretmen adaylarının ders planına yönelik algıları
GÜLERYÜZ O., KILCAN B.
International Symposium on Social Studies Education VII, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.443-455
2018
2018Ortaokul düzeyindeki öğrencilerin kültür kavramına ilişkin algılarının incelenmesi
Akbaba B., Kılcan B., Gürgür M.
International Symposium on Social Studies Education VII, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.244-255
2018
2018Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler öğretim programında yer alan “vatanseverlik” değerine yönelik algılarının nitel açıdan incelenmesi
AKSOY B., KILCAN B., BİLGİNER R.
International Symposium on Social Studies Education VII, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.339-353
2018
2018Ortaokul öğrencilerinin UNESCO’xxya ilişkin algılarının metaforlar yoluyla incelenmesi
PALAZ T., KILINÇ A. Ç., KILCAN B., ÇEPNİ O.
2. Uluslararası Türk Dünyası EğitimBilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, ss.241-254
2018
2018Ortaokul Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
KILCAN B., ÇEPNİ O., GÜLBUDAK B.
III. International Congress on Social Sciences, Üsküp, Makedonya, 5 - 08 Eylül 2018, ss.415-422
2018
2018Yeni doçentlik yönetmeliğine ilişkin öğretim üyelerinin görüşleri: Nitel bir araştırma
ÇEPNİ O., KILINÇ A. Ç., KILCAN B.
2. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2018, ss.422-431
2018
2018Öğretmenlerin nitelikli bir okul müdüründen beklentileri: Nitel bir araştırma
KILINÇ A. Ç., KILCAN B., ÇEPNİ O.
2. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2018, ss.128-139
2018
2018Ortaokul öğrencilerinin UNESCO’ya ilişkin algılarının metaforlar yoluyla incelenmesi
PALAZ T., KILINÇ A. Ç., KILCAN B., ÇEPNİ O.
2. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 07 Aralık 2018
2018
2018E-Okuryazarlığa yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
KILCAN B., GÜLBUDAK B.
I.Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018
2018
2018Beşeri Coğrafya Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
KILCAN B., ÇETİN T., ABLAK S., GÜRGÜR M.
III. International Congress on Social Sciences, Üsküp, Makedonya, 5 - 08 Eylül 2018
2018
2018Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin bireysel barışa yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlerce incelenmesi
KILCAN B., ÇEPNİ O., PALAZ T.
III. INES Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.271
2018
2018Ortaokul öğrencilerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının belirlenmesi
PALAZ T., ÇEPNİ O., KILCAN B.
III. INES Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.272
2018
2018Ortaokul öğrencilerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının belirlenmesi
PALAZ T., ÇEPNİ O., KILCAN B.
III. INES Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018
2018
2018Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin bireysel barışa yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlerce incelenmesi
KILCAN B., ÇEPNİ O., PALAZ T.
III. INES Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018
2018
2018Cumhuriyetten günümüze okullaşma durumu: Etimesgut ilçesi örneği
KILCAN B., ABLAK S., KILIÇOĞLU G.
Uluslararası Tarihte Etimesgut Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mart 2018
2018
2018Zorunlu göçe maruz kalan öğrencilerin okullaşma durumu: Etimesgut ilçesi örneği.
KILCAN B., ABLAK S., KILIÇOĞLU G.
Uluslararası Tarihte Etimesgut Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mart 2018, cilt.2
2017
2017Pedagojik formasyon sertifika programına katılan edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik uygulaması deneyimlerinin incelenmesi: Fenomenolojik bir çözümleme.
KILINÇ A. Ç., KILCAN B., ÇEPNİ O.
International Conference on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017
2017
2017Lisansüstü eğitimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Öğrenci görüşlerine dayalı nitel bir araştırma
ÇEPNİ O., KILINÇ A. Ç., KILCAN B.
International Conference on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017
2017
2017Bireysel barışa yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
KILCAN B.
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Baku, Azerbaycan, 19 - 21 Ekim 2017
2017
2017Sözlü ve yazılı kültür aktarımında sosyal bilgiler dersinin rolüne ilişkin öğretmen görüşleri
ÇEPNİ O., KILCAN B.
I. International World of Turks Symposium of Social Sciences, Antalya, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
2017
2017Veliler açısından sosyal bilgiler dersi ne ifade ediyor?
KILCAN B., ÇEPNİ O.
I. International World of Turks Symposium of Social Sciences, Antalya, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
2017
2017Değerler eğitimi açısından eğitim bilişim ağı (EBA) e-dergilerinin incelenmesi.
KILCAN B., Üçarkuş E.
International Symposium on Social Studies Education VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017
2017
2017Sosyal bilgiler dersi zümre toplantılarına ilişkin öğretmen görüşleri.
KILCAN B., ÇEPNİ O.
International Symposium on Social Studies Education VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017
2017
2017Sosyal bilgiler taslak programının (2017) akademisyen görüşlerine göre değerlendirilmesi.
ÇEPNİ O., KILCAN B.
International Symposium on Social Studies Education VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017
2016
2016Altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinin Hoca Ahmed Yesevi algıları
KILCAN B., AKBABA B., GÜLBUDAK B.
International Turkic World Education Sciences and Social Sciences Congress, held in memory of Hodja Ahmet Yesevi year 2016, 1 - 04 Aralık 2016
2016
2016Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
KILCAN B., ÇEPNİ O., KILINÇ A. Ç.
International Turkic World Education Sciences and Social Sciences Congress, held in memory of Hodja Ahmet Yesevi year 2016, 1 - 04 Aralık 2016
2016
2016Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÇEPNİ O., KILCAN B., KILINÇ A. Ç.
International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, ss.596-603
2016
2016Ortaokul öğrencilerinin medya kavramına ilişkin algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi
KILCAN B., ÇAKIR U.
International Symposium on Social Studies Education V, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.388-397
2016
2016Öğretmen adaylarının araştırmaya yönelik direnç davranışlarının belirlenmesi
KILCAN B., ÇEPNİ O., ABLAK S.
International Symposium on Social Studies Education V, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.278-284
2016
2016Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı çevrelere eğitim amaçlı gezi düzenleyebilme öz yeterlik inançları
ÇEPNİ O., KILCAN B., palaz t.
International Symposium on Social Studies Education V, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.140-147
2016
2016Sekizinci sınıf öğrencilerinin milli kültür kavramına yönelik algıları
KILCAN B., ÇETİN T., GÜNEŞ C.
International Symposium on Social Studies Education V, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.330-339
2016
2016Öğretim üyelerinin görüşlerine göre Türkiye’de Yeni Kurulan Üniversitelerin Sorunları: Nitel Bir Araştırma
KILINÇ A. Ç., ÇEPNİ O., KILCAN B., PALAZ T.
International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016
2016
2016Öğretim üyelerinin görüşlerine göre Türkiye’de Yeni Kurulan Üniversitelerin Sorunları: Nitel Bir Araştırma
KILINÇ A. Ç., ÇEPNİ O., KILCAN B., PALAZ T.
International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 Temmuz - 15 Aralık 2016
2016
2016Coğrafya dersinde coğrafi bilgi sistemleri kullanımına yönelik öğretmen görüşleri
AYDIN F., KILCAN B.
International Congresses on Education, Bosna-Hersek, 2 - 05 Haziran 2016, ss.1009-1016
2016
2016Lise Öğrencilerinin Eğitimde Tablet PC ve Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
KILCAN B., ÇEPNİ O.
International Congresses on Education, Bosna-Hersek, 2 - 05 Haziran 2016, ss.95-101
2016
2016Öğretmen adaylarının akademik başarılarını etkileyen faktörlerin incelenmesi
ABLAK S., ÇEPNİ O., KILCAN B., KILINÇ A. Ç.
International Congresses on Education, Bosna-Hersek, 2 - 05 Haziran 2016, ss.102-107
2016
2016Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan tüketici hakları kavramına ilişkin öğrenci algıları
ÇETİN T., KILCAN B., TEZCAN R.
International Symposium on Social Studies Education V, 28 - 30 Nisan 2016
2016
2016Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sivil toplum kuruluşu kavramına yönelik algıları
KILCAN B., ÖZELMACI Ş.
International Symposium on Social Studies Education V, 28 - 30 Nisan 2016
2016
2016Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı çevrelere eğitim amaçlı gezi düzenleyebilme öz yeterlik inançları
ÇEPNİ O., KILCAN B., PALAZ T.
International Symposium on Social Studies Education V, Denizli, Türkiye, 28 Nisan 2016
2015
2015Değer öğretiminde tarihi bir olayın kullanılmasına yönelik örnek bir uygulama: Bosnalı Salih Kadiç’xxin yaşadıkları
KILCAN B.
International Research Congress on Social Sciences, Sarajevo, Bosna-Hersek, 2 - 06 Mayıs 2015, ss.577-588
2015
2015Öğrencilerce Küsmek barışmak ve barış eğitimi
KILCAN B.
International Symposium on Social Studies Education IV, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015
2015
2015Göçün yaşandığı yerleşim yerlerinde bulunan öğrencilerin göç kavramına yönelik algıları
ÇETİN T., KILCAN B., güneş c.
nternational Symposium on Social Studies Education IV, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015
2014
2014Tarih öğretmeni adaylarının Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretimine yönelik görüşleri
AKBABA B., DEMİRTAŞ B., BİRBUDAK T. S., KILCAN B.
3 nd International Symposium on History Education, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014
2014
2014Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan yardımseverlik değerine ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi
KILCAN B., AKBABA B.
Uluslararası Gençlik ve Değerler Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 25 Nisan 2014
2014
2014Sosyal bilgiler dersinde verilen performans görevlerinin muhatapları tarafından değerlendirilmesi
PALAZ T., KILCAN B., AKBABA B.
International Symposium on Social Studies Education III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014
2014
2014Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretimine yönelik görüşleri
AKBABA B., DEMİRTAŞ B., BİRBUDAK T. S., KILCAN B.
International Symposium on Social Studies Education III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014
2014
2014Sosyal bilgiler dersinde verilen performans görevlerinin muhatapları tarafından değerlendirilmesi
PALAZ T., KILCAN B., AKBABA B.
3. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, ss.159-160
2013
2013İlköğretim 8 sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler 6 ve 7 sınıf programında yer alan çevre kirliliği kavramına ilişkin algılarının nitel açıdan belirlenmesi
KILCAN B.
Türkiye Coğrafyacılar Derneği Yıllık Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013
2013
2013İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Değer Sıralamalarında Van da Yaşanan Depremin Etkisi
AKBABA B., KILCAN B., ÇEPNİ O.
International Symposium on Social Studies Education II, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013
2012
2012İnternet kullanımının iyi bir vatandaş yetiştirmedeki rolü
ÇEPNİ O., OĞUZ HAÇAT S., KILCAN B.
International Symposium on Social Studies Education, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012
2012
2012Öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına yönelik tutumları
AKBABA B., KILCAN B.
2nd International Symposium on History Education, Trabzon, Türkiye, 14 Haziran - 16 Nisan 2012
2011
2011İlköğretim Anabilim Dalı Sosyal Bilgiler Fen Bilgisi Matematik ve Sınıf Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Stratejilerine Yönelik Görüşleri
KEÇE M., ÇEPNİ O., KILCAN B.
5. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 13 - 16 Ekim 2011, ss.444-451
2011
2011İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin turizme yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi Safranbolu da nicel bir çalışma
KARAKUŞ U., ÇEPNİ O., KILCAN B.
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011
2011
2011Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih nedenleri: Gazi Üniversitesi Örneği
KILCAN B., KEÇE M., ÇEPNİ O.
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011
Kitap & Kitap Bölümleri
2023
2023Doğa Eğitimi
KILCAN T., KILCAN B.
21. Yüzyılda Alternatif Eğitim Türleri, KOÇOĞLU, E., DEMİR, F. B., ULUKAYA ÖTELEŞ,Ü., Editör, Pegem, Ankara, ss.161-179, 2023
2023
2023Doğa Eğitimi
KILCAN T., KILCAN B.
21. Yüzyılda Alternatif Eğitim Türleri, KOÇOĞLU, E., DEMİR, F. B., ULUKAYA ÖTELEŞ, Ü., Editör, Pegem, Ankara, ss.161-179, 2023
2022
2022Eğitim ve Değer
KILCAN B.
Değer Çalışmaları II, Gökalp Nurten, Günör Recep Batu, Editör, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi TODAİE Yayınevi, Ankara, ss.35-59, 2022
2022
2022Tsunami
GÜLERYÜZ O., KILCAN B.
Afetler ve Afet Yönetimi, Tokcan Halil, Topkaya Yavuz, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.111-130, 2022
2020
2020New Horizons in Social Studies Education
Çetin T. (Editör), Kılcan B. (Editör), İnel Y. (Editör), Çepni O. (Editör)
SRA Academic Publishing, Klaipeda, 2020
2020
2020Forrest Carter’in “Küçük Ağaç’ın Eğitimi” adlı eserinin kök değerler açısından incelenmesi
KILCAN T., Bulut H., KILCAN B.
Yenilikçi öğrenme ve öğretim uygulamaları, K. A. Kırkıç, Editör, İksad publishing house, Ankara, ss.281-308, 2020
2020
2020Forrest Carter’in “Küçük Ağaç’ın Eğitimi” adlı eserinin kök değerler açısından incelenmesi
Kılcan T., Bulut H., KILCAN B.
Yenilikçi öğrenme ve öğretim uygulamaları, Kırkıç, K. A., Editör, İksad publishing house, ss.281-308, 2020
2020
2020Ortaokul öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algısı: Bir metafor analizi
Aşcı F., KILCAN B.
Yenilikçi öğrenme ve öğretim uygulamaları, Kırkıç, K. A., Editör, İksad publishing house, ss.331-355, 2020
2020
2020SAĞLIK OKURYAZARLIĞI VE SOSYAL BİLGİLER
KILCAN B., SEYHAN O., Güneş G.
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR - IV, Turan, R. ve Akdağ, H., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.203-225, 2020
2020
2020Beşerî coğrafya dersine ilişkin üniversite öğrencilerinin tutumları
ÇEPNİ O., KILCAN B.
Eğitim ve İş Dünyası Metaforları Akademiden Değerlendirmeler, Tüfekçi, N., Editör, SRA Academic Publishing, ss.75-94, 2020
2020
2020Türkiye’xxde Karakter ve Değerler Eğitimi Uygulama ve Araştırmaları
KILCAN B.
Karakter ve Değerler Eğitimi, Ekşi Halil ve Katılmış Ahmet, Editör, Nobel, Ankara, ss.309-350, 2020
2020
2020Öğretmen adaylarının bilişim teknolojisi destekli materyal tasarlama ve kullanmaya yönelik öz yeterlikleri
KILCAN B., ÇEPNİ O.
Eğitim ve İş Dünyası Metaforları Akademiden Değerlendirmeler, Tüfekçi, N., Editör, SRA Academic Publishing, ss.1-26, 2020
2019
2019Metafor Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi.
Kılcan B. (Editör)
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2019
2019
2019Sosyal Bilgilerde Beceri Eğitimi
Aksoy B. (Editör), Akbaba B. (Editör), Kılcan B. (Editör)
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2019
2019
2019Metafor Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi
Kılcan B. (Editör)
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2019
2019
2019New Horizons in Eduational Sciences
ÇETİN T. (Editör), HAMZAOĞLU E. (Editör), DİKMENLİ Y. (Editör), KILCAN B. (Editör)
SRA Academic Publishing, 2019
2019
2019Kunıyoshi Obara
Kılcan B.
Dünya eğitimine yön verenler II., Safran M., Editör, MEB, Ankara, ss.635-651, 2019
2019
2019Karar verme
Kılcan B.
Sosyal bilgilerde beceri eğitimi, Aksoy Bülent,Akbaba Bülent,Kılcan bahadır, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.353-354, 2019
2019
2019Bilmeceler ile Sosyal Bilgiler Öğretimi
Palaz T., Kılcan B.
Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri, Tokcan Halil., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.417-432, 2019
2019
2019Bilmeceler ile sosyal bilgiler öğretimi
PALAZ T., KILCAN B.
Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri, Halil Tokcan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.417-432, 2019
2019
2019Sosyal Bilgiler ve Tarih
AKBABA B., KILCAN B.
Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, Demircioğlu, İsmail Hakkı, Kaymakcı, Selahattin, Demircioğlu, Ebru, Editör, Pegem Akademi, ss.747-772, 2019
2019
2019Literacy in social studies education
Demir F. B., OĞUZ HAÇAT S., KILCAN B.
New Horizons in Eduational Sciences, Çetin, Turhan, Hamzaoğlu, Ergin, Dikmenli, Yurdal ve Kılcan, Bahadır, Editör, SRA Academic Publishing, ss.267-278, 2019
2017
2017Metafor Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi
Kılcan B. (Editör)
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2017
2017
2017Eğitim bilimlerinde metaforların veri toplama aracı olarak kullanılması, örnek bir uygulama.
KILCAN B.
Metafor Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi, Bahadır KILCAN, Editör, Pegem A, Ankara, ss.93-112, 2017
2017
2017E-okuryazarlık ve sosyal bilgiler
KILCAN B., ÇEPNİ O.
Sosyal bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlar III, Refik Turan, Hakan Akdağ, Editör, Pegem A, Ankara, ss.337-353, 2017
2016
2016Faculty Member Problem Development Plans: A Document Analysis Study
ÖZDEMİR Ü., ÇEPNİ O., KILCAN B., KILINÇ A. Ç.
Recent Researches in Interdisciplinary Sciences, R. Efe, İ. Cürebal, G. Nyussupova and E. Atasoy, Editör, St. Kliment Ohridski Universitey Press, Sofija, ss.681-704, 2016
2016
2016İnsan Hakları Sorunu
KILCAN B.
Günümüz Dünya Sorunları, Fatih Aydın, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.447-468, 2016
2015
2015Karikatüre Dayalı Öğrenme-Öğretme Yaklaşımı
PALAZ T., KILCAN B., ÇETİN KÖROĞLU Z.
Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme Öğretme Yaklaşımları II, Ekici Gülay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.127-169, 2015
2015
2015Karikatüre dayalı öğrenme-öğretme yaklaşımı
TEVFİK P., KILCAN B., ÇETİN KÖROĞLU Z.
Etkinlik örnekleriyle güncel öğrenme öğretme yaklaşımları II, GÜLAY EKİCİ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.127-169, 2015
2014
2014The urbanization perceptions of the eight grade students
KILCAN B., ÇETİN T., AKSOY B.
Urban and Urbanization, Efe Recep, Onay, Turgut Tüzün, Sharuho Igor, and Atasoy Emin, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofya, ss.325-342, 2014
2013
2013Sosyal bilgiler ders kitaplarında değer eğitimi
KILCAN B.
Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu sosyal bilgiler, Akbaba, Bülent, Editör, Pegem A, Ankara, ss.311-325, 2013
2013
2013Sosyal bilgiler ders kitaplarında bilimsel içerik
KILCAN B., KEÇE M., ÇEPNİ O.
Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu sosyal bilgiler, Akbaba, Bülent, Editör, Pegem A, Ankara, ss.79-104, 2013
Desteklenen Projeler
2019 - 2020
2019 - 2020Değerli Gençler, Sorumluluk Sahibi Toplum ve Temiz Çevre
TÜBİTAK Projesi
Kılcan B., Çalışkan H.(Yürütücü), Demirhan E.
2012 - 2015
2012 - 2015İLKÖĞRETİM 8 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ PROGRAMINDA YER ALAN DEĞERLERE YÖNELİK DÜŞÜNCELERİNİN NİTEL YOLLARLA İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
AKBABA B. (Yürütücü), KILCAN B.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorAnadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi (ANKAD)
Editörler Kurulu Üyesi
2017 - 2019
2017 - 2019TÜRK KÜLTÜRÜ VE HACI BEKTAŞ VELÎ ARAŞTIRMA DERGİSİ
Editörler Kurulu Üyesi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Aralık 2020
Aralık 20204. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu (ISOEVA)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Kılcan B.
Karabük, Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 13
h-indeksi (SCOPUS): 2
Jüri Üyelikleri
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - Gazi Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Yeterlik Sınavı
Doktora Yeterlik Sınavı - Gazi Üniversitesi
Temmuz-2020
Temmuz 2020